Arlandakatastrofen

Fortfarande jultrafik här på Arlanda och jag fick ta på mig FlyNordic-körningarna idag. Ganska lätt jobb, ganska lite att göra och ganska fritt från strul. Mellan 20-01 fanns det inte längre något jobb för mig. Det är då man älskar stämpelklockor. Tänk ett jobb där man kunde få ha varit hemma i fem timmar och få betalt...

Så vi var och åt på Arlanda. Jag hade redan ätit ordentligt på middagsrasten och bullar till efterrätt, men lite mat får man ju alltid ner. Alfredo's var restaurangen vi hamnade på. Där insåg jag att ätbart och Arlanda inte går ihop. Jag har tidigare nämnt ett fik som inte höll måtten, jag kan säga att flygplansmat inte alltid är en höjdare och personalmatsalen, till min förvåning, håller inte alltid det mått man kan förvänta sig. Tillägningsvis märkte jag nu att Alfredo's är en restaurang utan klass och när det andra alternativet är McDonalds har jag dragit slutsatsen att Arlanda är ett katastrofområde vad gäller mat.
Hur kan det vara så att ställen som inte har speciellt bra mat har de bästa lägena som Arlanda och jag har även hört om ställen i Stockholm, även om jag inte varit där själv. Bara för att det är sånt flöde av människor och att de kommer köpa mat hursomhelst betyder det *inte* att man borde kunna servera så dyrt och så låg kvalité. Ok att det är dyrt, men då måste man ändå prestera något. Det är orättvist om alla bra matställen med god mat får nöja sig med få kunder ute i knappt kända förorter där de aldrig får ihop nog med pengar till att köpa ett stort ställe med bra läge så att de kan få förtjänst för att de är de bästa i Sverige. Alfredo's verkar satsa huvudsakligen på pasta, pizza, kebab och sallad, som populärt är. Ändå serverar de mig en pizza med sotig botten, till högsta grad bestående av deg, med knappt någon fyllning. Den fyllning som finns smakar knappt något. Det godaste på pizzan var pizzakryddan, men den fick man knappt något av. Ost, tomatsås... nej... jag vill inte tänka på det mer. När man väl sitter där och äter så spelar de dålig musik som föreställer någon sorts pop-r&b och sen så hakar skivan upp sig så den står bara och hackar. Enda musiken man hör nu är personalen som springer omkring och försöker ta reda på vad som egentligen hände med ordrarna, liksom de har försökt göra senaste tio minutrarna. Om jag inte missförstod blev en kund faktiskt tillfrågad vad hon beställde *två* gånger. Tragiskt.

Ära till de sant bra matställena och fiken i Sverige! Må kvalitén segra i välmåendets namn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback