God jul!

God jul och gott nytt år! Fast gott nytt år är väl inte riktigt ännu... dum fras det där egentligen.

Den här julen har jag missat det mesta av Kalles julafton för första gången i mitt liv. Jag har också inte firat med min familj för första gången i mitt liv. Det är första gången i mitt liv jag jobbar på julafton. Det är första gången jag firar jul med LSG-familjen. Det är första gången jag sett Hajar som hajar... Ja, det har varit många första gången. Men det har vart förfärligt roligt.
Gitarr, musik, film, anime, snacks, buddy-talk... En inte så utstickande sällsynt dag som förr, men ändå väldigt speciell.

På jobbet gick vi upp på Robert's coffee och fikade en rätt så medioker/dålig fika i rätt så bra miljö(jag satt och tittade rakt mot Thai's jumbojet, vilken vars flight snart ska ta mig iväg) Mer intressant var det att spankulera i de långa, tomma korridorerna. Det är något speciellt över att ha utrymme. Med det räknar jag, förutom andrum, tid och frihet. Frihet någon timma tills vår flight landande i alla fall.

Fika är bra - speciellt om det dessutom är gott. Något som fick vänta tills jag kom hem på kvällen
Tid är bra - för mig kändes det som om stressens betryck över Sverige var helt borta hela dagen
Andrum är bra - Något som en svensk tar för givet om de inte har råkat vara i Bangladesh, Indien eller Japan.
Frihet är bra - Att inte känna sig tvingad att göra något kring jul bara för att man ska.

Var längesen jag spelade gitarr också. Det kändes härligt att få småjamma lite och plinka på några gamla favoriter man knappt hört på länge(ingen annan spelar ju ens egna låtar) Härligt öm i fingertopparna blir man

Kommentarer
Postat av: Olle

Fast det blev inte Thai:en vi ska åka iaf hörde jag nu. Ska ta the Flying Dutchman, KLM.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback