Juldagen

När jag pratade med min jobbarkompis på julafton insåg jag att juldagen alltid bara blir en mesig liten parentes när man äter rester från firandet, tar det lugnt och det är väldigt lite som händer. Jag kände att jag ville göra ändring på det här och konstaterade: "Imorgon ska jag ha mitt livs bästa juldag"
Tyvärr är inte citatet exakt, jag kommer inte ihåg exakt vad jag sa, men det var något i den stilen.

Trofast vid mitt ord så fick man sig en fantastisk dag. Lagade mat som jag aldrig gjort förr, och det blev jättebra. Ett halvkilo frysta grönsaker i en finduspåse stekt tillsammans med chicky bits. Väl upp-spice:at var det en kanonhit! Innan jag åt det såg jag världens, delad första plats, bästa utgivna film, Spirited Away. Fick den i julklapp igår. Så först en film, sen krubb och sen lite vila på det. Jag vet inte vad du tycker men att vila en stund på dagen är bland det bästa som finns. Några av mina bästa upplevelser i livet tror jag har varit när man lagt sig och vilat dagtid, gärna med lite mat i magen. När jag vaknade sen var jag så otroligt tillfredställd och hade sådan frid... Det var bara att mysa. En liten tanke slog mig att jag skulle kliva upp, men det hände ju inte, kan jag säga. Ett fel som många gör, framför allt män tror jag, är att efter man hittat något som är bra så ska man vidare och hitta nästa bra sak. Njut av det som är bra så länge du kan, tycker jag. Sen när man hittar något bättre går man vidare. Man behöver inte lämna något bra om det inte finns något bättre, det skulle ju vara ren dårskap! Inte var det sämre att jag somnat med musik på så när jag vaknade och låg och njöt där i soffan, i värmen så hade jag lite skön musik att lyssna på också

Mmmmmmmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback