Kanelsnäckor

Bullar och mjölk är ju en sjuk klassiker. En del håller också fast vid att gratis är gott. Idag på jobbet fick jag på sätt och vis gratis bullar med mjölk så det är ju bra. Men är mjölk verkligen den bästa drycken till bullar? När det är sådana med ganska mycket kanel, som inte är så söta som mammas bullar, tycker jag det är svårt att hitta en passande dricka. Varken juice, saft eller läsk passar riktigt bra... Om det är morsans egna, nybakade, varma bullar då har jag allra helst en riktigt söt saft till. Då känner man att man lever.

Plötsligt får jag idén att te är nog det bästa. Ett milt te skulle nog vara den perfekta matchningen. Ska prova det sen när jag får tillfälle. Det funkar ju inte att man äter något så gott som en god bulle och sen så rinner det ut i dålig eftersmak och irritation. Det är ju som att leverera en låda fina glas och sen krossa allt när man packar upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback