Prelude by the dude

Yeeees, time to log the blog

Här kommer det dyka upp alla möjliga grejor om mina passioner i livet. Det ska va gött å leva, annars kan det kvitta, som någon sjöng.

Njut och var glad, det hör en människa till. Det är värt lidande om det bereder för något gott. Det är värt att jobba över ett par timmar om man en annan gång kan bjuda frugan på en dejt ut på restaurang eller en kompis på bio.
En balans som passar dig ger dig frid. Det finns inget speciellt facit. Du får hitta vad som passar vem du är. Inte vad någon annan tycker passar dig eller vad någon annan säger att du är utan vad som passar vem du är.

"Jag insåg att det inte finns något bättre för människorna än att vara glada och göra gott så länge de lever. Och när en människa äter och dricker och finner glädje i sin möda, då är det en Guds gåva"
"Jag såg att inget är bättre för mäniskan än att hon gläder sig i sin gärning, ty det är hennes del..."

Predikaren 3:12-13, 22

"Se detta är vad jag har insett: Det är gott och skönt att människan äter och dricker och gör sig goda dagar mitt i sin möda, när hon strävar under solen, de levnadsdagar som gud ger henne. Ty detta är hennes del. Om Gud ger rikedom och skatter åt någon och dessutom förmåga att njuta av det och ta ut sin del och finna glädje i sin möda, då är det en Guds gåva. Ty han tänker knappt på sina levnadsdagar eftersom Gud ger honom glädje i hjärtat."

Predikaren 5:17-19

Så har Salomo skrivit och han var en av mänsklig historias största kungar som styrde nationen Israel som världens mäktigaste vid den tiden, om jag har förstått saken rätt. Väldigt rikt var det, hur som helst och pengar är ofta ett tecken på framgång. Sen var han berömda vida omkring, till de yttersta staterna, och berömmelse är ofta ett tecken på framgång.

Ovan nämnda är alltså bibelord. Eftersom jag min högsta passion i livet är Gud blir det en del av den varan eftersom Guds ord är fyllt av Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback