Wonderful Days

God morgon, god morgon, god morgon, som en god vän till mig brukar säga

Det är härligt när man vaknar och det känns i kroppen att man ska nog sova lite till. Varmt är det och man liksom suger åt sig värmen som om man är hungrig efter den. Det ligger ett mysmoln i hela hjärnan som gör det ack så roligt att blunda.
- Bara en liten stund till

Jag sov väl en 7 timmar och sen efter frukosten tog jag några småslumrar till. Det var mysigt och även om en del av mig vill prestera och tycker att onödig tid har gått bort så kan jag inte annat än känna mig fri och tillfredställd, med frid i hjärtat.

Jag tycker inte att man ska älska sömn, det finns alldeles för mycket att göra, eller vara lat, då får man lida själv. Men i bra doser är det härligt att bara njuta av det. En god sömnrytm tillsammans med lite hårt, fysiskt arbete och frisk luft kan ge en mycket nöje.

Kommentarer
Postat av: David Sveder

Skönt att du ser till det lilla enkla i livet. Känner igen mig med mysmolnet i hjärnan...

2006-12-29 @ 23:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback