Hemma i Sverige igen

ja... Nu var det ett tag sen man skrev. Men jag ska försöka börja om igen. Förr slutade jag med mina internetrutiner men nu verkar det som om jag kommer ta upp dem igen för ett tag. Någon frekvent emajlare tänker jag inte bli men jag kommer skriva lite i bloggen, lira lite unification wars (http://www.unificationwars.com) och kolla min Facebook . Jag har ju varit communityräv ett tag. Var en hel del på lunarstorm innan den stora systemkraschen för några år sedan nu... många år sedan nu... och så brukade jag hänga på Helgon och Playahead. Nu har jag inte varit på något på länge men jag hade en del kompisar som pratade om facebook så jag bara hakade på och kollade in det och då hittade jag, till min förvåning, ett riktigt rekordcommunity! Snabbt och funktionellt, precis som ett community ska vara. Här hittar jag på ett kick amerikanska som thailändska vänner och delar en filmapplikation med dem så de får veta vad för filmer jag sett och tycker är bra. Suveränt... Nu förväntar jag mig att folk slutar hyra dåliga filmer utan de får kolla min facebook istället :P
Jag gjorde bara en Flixster först men det var ju en hel änkom sida där man skulle recensera filmer och greja och jag tyckte det var ganska onödigt. Men i ett community tycker jag det passar väldigt bra med en insmält, lättåtkomlig flixsterfunktion.

Självklart tycker jag att jag kunde gjort communityt bättre själv, men de har kommit en god bit på vägen. Det man framför allt får passa sig för det är vilka rutor man bockar i och vilka steg man behöver ta. Istället för att bjuda in alla sina vänner till allt så kan man ta "skip this step". Nu, om du inte har en facebook, vet du kanske inte vad jag menar så jag får uttrycka mig lite enklare... Facebook kan bli väldigt rörigt och väldigt gormigt med alla grejor(även om det inte kommer nära myspace:s fruktansvärda rörighet) så du får sortera ut det litegrann, man behöver inte ha allt på sin profilsida.
Annars är det ett väldigt bra multifunktionellt community utan dess like, såvitt jag vet. Man får modda(modifiera) till det litegrann. Jag har kikat in på sydamerikanernas favoritsajt, myspace m.fl. men inget slår facebook, so far.

Det jag också hoppas är att forumaktiviteten ska bli lyckad där. Jag har alltid tyckt att det har varit kul att skriva i forum och det är ett väldigt bra sätt att hitta trevligt folk på internet, bara man har lite gemensamma intressen osv så man har något att ge varandra. Det här har alltid vart lite svårt, men med ett snabbt och smidigt "groups"-system hoppas jag att forumaktivitet kan fungera hyfsat bra när det är lätt att hitta likasinnade. Förhoppningsvis, förhoppningsvis... Jag vet själv hur många timmar jag spenderat på de där grejorna och hur man tappert letat efter communityn som passar en. (Joakim Grahn, du vet vad jag pratar om)

Gör en facebook du med och lägg till mig som din kompis :)

Kommentarer
Postat av: Nils Lindberg

Wow, nu kan man läsa nå't annat än "djup som hallon" ett tag. =P
Jaså, facebook är alltså bra? Det är ju en massa som mailat om att det lagt till mig som vän där, men jag har bara antagit att det är nå't skrutt i högen av kommunityar.

Postat av: Olle

det var samma för mig, men sen adda Danne och Fernan mig så jag tänkte att jag var tvungen att pröva. Sen var jag fast

2007-08-28 @ 16:14:20
Postat av: Dan-E

Ooh, ska man börja läsa här igen kanske :P
Facebook är OK, men inte fantastiskt direkt. Det som är bra är att det är så många som finns där, även dom som inte brukar sitta och lalla på nätet.
Forum är däremot hur roliga som helst. Konstigt att inte fler är aktiva med sånt. Jag är en av de nyaste i mitt LOTRO kinship och jag är redan 2:a på antalet inlägg i forumet =P

2007-09-07 @ 20:05:29
URL: http://2006.dan-erik.com/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback