Olle for the win

Nice, och då menar jag inte den franska staden. Fixade ännu ett oväntat datorproblem. Jag har alltid haft en förmåga att bara jag sätter mig med någons dator så fungerar det mitt i allt. Idag var det en killes bärbara dators trådlösa nätverkskort som la av på något vänster så jag blippade runt litegrann utan att göra speciellt mycket och sen så fungerade det. Roligt att se folks tacksamma ansikten skina mot en, faktiskt. Även om jag inte är speciellt förtjust i att sitta vid datorer och fixa. Det har ändå blivit en rätt stor del av mitt liv.
Det jag egentligen har gillat med datorer har ju varit att chatta, spela, lyssna på musik och sådär. Att kunna laga grejor och få det att fungera var bara något som slank med på vägen. Men i viss svaghet, det vill säga mitt ogillande, följer styrka när man längtar efter att ge.

Första tropiska stormen kom igår. Jag hade sagt i några dagar att regnet skulle komma men det var inte mer än några droppar som kom förrens igår. Efter igår var soptunnan bortblåst, gräsmattan slagen, murarna lernerkladdade, vaktens bås vält och några takpannor hade flugit ner. I några timmar var det konstant blixtrande så det kändes nästan som om det var OS-invigning. Vinden blåste runt om husknuten så att det såg ut som om det var ett vattenfall som forsade horisontellt från väggen. Det var så mycket regn att vi fick en liten sjö inne i huset och en stor sjö utanför huset. Dagen efter(läs idag) låg det döda, uttorkade gräset i dynor. Mitt rum var rätt så vattentätt men nere i vardagsrummet har vi ett thailändskt vridfönster, när fönstret är uppdelat i plattor som man kan vicka på för att släppa in luft, och de fönstren höll inte tätt.
Läckert var också när blixtarna inte bara var vita utan gredelina, rosa/lila och orange också.


Kommentarer
Postat av: Dan-Erik

Coolt. Åska är ju kung. Bada när det åskar är ännu mer kung. Om man inte blir träffad. Då suger det.

Postat av: Anonym

Rosa blixtar? Är du säker på att du inte blev blåst?

2007-02-28 @ 17:01:44
Postat av: Nils

Ja, det var jag som skrev det där senaste, men det kanske var uppenbart?
Det är tur att det blir varmt ibland i alla fall så ni inte får fuktskador...

2007-02-28 @ 17:03:21
Postat av: Emser

Det är härligt med tropiska oväder,men skönt att vistas inomhus när de sveper förbi. Ute blir man genomsur på 2 sekunder. Det som jag brukade tycka var besvärligt var om det slog till när man skulle åka in till Bangkok så man blev helt dyngsur när man hoppade på bussen och om det då var den finare typen m AC så höll man på att frysa ihjäl. Dessutom blir det värsta trafikstockningen när det regnar så då får man sitta där och huttra i ett par timmar...

PS. Jag har också en blogg nu... Började känna mig utanför... :)

2007-03-03 @ 22:53:16
URL: http://emmalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback