ARRRGARHAEe

Skrev precis mitt längsta inlägg hittills. Det tog 50 minuter och var sjukt bra med sjukt mycket hjärta. Sen när jag trycker på knappen så ber idiotblogg.se nördstörd mig att logga in. All text borta. Får lära mig den svåra vägen säkerhetskopiera text och fixa... -_-

Hade iaf en finsmakarkväll idag med nötkött i gorgonzola till pasta. Svenskt nötkött, halvtaskiga EU-importer har jag inte mycket till övers för. Vi borde bara lämna den där skräpunionen, sluta betala medlemsavgift och allt härligt man då slipper. Jag kan se blondinen med ett stort leende säga i jättesmörig reklam-stil: "Sverige - Landet som flyter som en kork i strömmen" Hurray...
Sen till efterrätt blev det en "Bisses mintbakelse". Mumma! Men det var bra riv i den där italienska gorgonzolan jag hade köpt och mycket hade jag i också. Fick mig att tänka på att det skulle vara perfekt matchning med lite thaismak på. Lite sur-chilli-örtgrejsmak som nån rätt som jag inte vet namnet på. Jag är inte så bra på asiatisk mat, men jag åker ju ner så att jag kan lära mig! Gorgonzolans touch påminde lite om "Black bean sauce", något som däremot är vanligt att använda där nere i trakten, fast finare. Men som sagt, hade jag haft en Mama:s nudlar med någon räkrättsgrej så hade jag tagit den kryddmixen och förhärligat rätten till vad jag tror hade varit ett mästerverk.
... mer om kryddmixar och Mama:s nudlar kommer i senare inlägg i bloggen!

Så har jag äntligen fått mitt album på posten också. Det var två månader sen jag beställde Blindside - About A Burning Fire på CDON. Nu har de makulerat beställningen pga att de inte har skivan så jag beställde från Ginza istället. Det blev ganska bra ändå, men det tog lång tid. Men det blev rätt bra ändå för jag beställde för dryga 600 på CDON och då blir det utan frakt, vilket var fint. Men en skiva som de tog för 159kr har jag nu köpt inkl. frakt för 108kr på Ginza och då tog det mån-tis-ons och torsdag droppade den ner i brevlådan. Så jag handlade inte för 600kr på CDON, fick fri frakt och köpte skivan jag ville ha billigare.
Jaja, nog om tråkiga praktiska smådetaljer, nu vill jag tala om albumet.

Det är #1 spot tillsammans med Disciple - Selftitled. Otroligt bra, verkligen min stil, jag skulle aldrig skrivit sån här musik själv... Sugoi desu, superbt, fast på japanska ;)
... mer om ett fantastiskt album i nästa inlägg

Dessutom en total diss av piratverksamhet och jag skriver en massa bra grejor till varför man inte ska syssla med det och varför det ska hållas olagligt.

Stay tuned

Kommentarer
Postat av: Neverest

Om du gillar about a burning fire så kanske jag kan ge dig The Great Depression i julklapp. Vad jag hört ska den vara bättre än About a burning fire. Jag tyckte inte den var så häftig. Vilket var albumet i nästa inlägg?

Peace of mind

2007-01-13 @ 13:47:59
Postat av: Olle

Det var About A Burning Fire jag menade. Kommer skriva om det nu snart. Jag har lyssnat på Great Depression och jag tyckte About A Burning Fire var bra mycket bättre men jag skulle inte ha något emot att äga Great Depression också. Blindside är bra.

Postat av: Emser

Kära lillebror!
Jag tycker att det är mycket bra att du ska åka till Thailand så att du lär dig att Mama's nudelkryddmix inte alls är särskilt god att ha i matlagning. Det är dax för dig att ta klivet ut i vuxenvärlden och börja använda oyster sauce, ljsu thailändsk soja, färsk thailändska chili (phrik kîi noo - vilket för övrigt betyder musbajs-chili)och färsk hackad vitlök. Så lagar man thaimat! Ingen kryddpåse! Men du kommer att se...
Trevlig matresa! :D

2007-01-14 @ 18:37:57
Postat av: Emser

Det ska förstås vara "ljus soja" och inget annat... Och thailändsk chili... (hmm... hade visst lite bråttom) :)

2007-01-14 @ 18:39:23
Postat av: Dan-Erik

1) Firefox webbläsare. Den kommer ihåg vad man skrivit om man klickar på "Back". Åtminstone i linux. Men den finns ju för Windows oxå och borde ha samma beteende.

2) www.discshop.se brukar alltid vara billigast och ha störst sortiment. Fast jag beställer iofs mest film.

2007-01-16 @ 07:58:45
URL: http://2006.dan-erik.com/wordpress/
Postat av: Olle

Jag är också kund hos discshop. De är bra, men inte så bra på musik.

Oyster sauce, ljus Thai-soja och färsk hackad vitlök? Det har jag haft hemma(oyster sauce är slut) och det gör inte matlagning av sig själv. Klart att det är gott men du glömmer ju lemon grass, kokosnötmjölk och allt det där, Emser. Jag tror dig att Thai-mat där nere är av en helt annan värld i och med deras fina råvaror och hur sanna de förhåller sig till sina rätter men jag har ätit en hel del svensk Thai-mat och bland det absolut bästa har vart hemlagat med Mama:s gosiga påsar. Biffsmak i kokosnötsmjölk(såna gav jag Dan-Erik i julklapp) och räkor i lime+annat är väldigt fint och väldigt lätt. Lite extra salt, peppar och Thai-soja så blir det yum yum. Jag har ätit massor med mat som folk spenderat timmar att göra eller på fina restauranger som inte alls är lika gott. Det kan väl ha att göra lite med att jag gillar när det är mycket smak och gärna ganska salt, men... Jag måste ju ha mig själv som utgångspunkt och jag vet att det är inte alls ett dåligt perspektiv, inte nära dåligt en gång.

2007-01-17 @ 14:21:52
URL: http://ollelove.blogg.se
Postat av: Dan-Erik

Mmm, dom påsarna med köttfärs, lite creme fraiche, soya och nudlar... Mumma. :)

2007-01-20 @ 12:19:24
URL: http://2006.dan-erik.com/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback