Jag minns 2006

Jag minns mitt livs revolution. Livet tog riktningar jag aldrig förväntat mig men som jag längtat efter.
Jag minns ett år när jag fick mycket men ändå bara ville ha mer. Avslutade året ätandes också... Inte bara mat, menar jag, utan mottagande av allt det man behöver för att kunna leva.
Jag minns solen i Etiopien. Jag glömde ta solskydd en dag och fick snabbt sota för det
Jag minns en sommar som aldrig ville ta slut, den räckte till nyår nästan.
Jag minns vänner som föddes
Jag minns bra musik efter bra mat
Jag minns mitt första heltidsjobb
Jag minns väntan, tålamod och frustration
Jag minns något vackert. Som mossa. Eller blåklockor. Eller en solnedgång.
Jag minns en ensam ring-regnbåge i skyn
Jag minns ett gröngölingspar
Jag minns ett tal som populärt kallas meningen med livet
Jag minns längtan

2006 var ett väldigt långt och väldigt hungrigt år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback