Kärnfamiljen

Blev bjuden på lunch ute på restaurang idag av ett gift par. Blev en fin kebabtallrik med riktigt bra vitlökssås med persilja i och sen hade de konserverad ananas bland salladen som jag gick och tog av till efterrätt. Sweet

Bland det mest underskattade, kanske näst mest, i västvärlden kan vara kärnfamiljen. Jag tycker det är hur mysigt som helst att komma in i en kärnfamilj. Det är en speciell värme som jag annars bara känner när jag äter riktigt god mat med en riktigt god vän eller typ sånt. Det är väl det som är mest likt som jag kan komma på. Ja, det är mer än vackert, det är väldigt starkt att uppleva det och kanske bland min främsta njutning. Det finaste är att bli inbjuden i deras hem och inte göra något speciellt utan bara vara och kanske bli bjuden på lite mat eller fika. Öjöjöj, vad fint... Eller åka i deras bil medan det gifta paret sitter och pratar och deras lilla barn ligger och sover. Mmmmmm... Bara att gå ut på restaurang räcker och ju enklare och mer naturligt det är, desto bättre. Jag kan sitta och bara dra och bara njuta av att vara med, inbjuden i enheten. Ruggigt vackert.

Man ska inte ta för lätt på det med att skilja sig och greja runt. Man ligger i farozonen om man inte jobbar med relationer för att hålla dem levande så att de inte dör. Det är inte bara barnet i familjen man måste försöka se till så att den överlever :p
Hur mycket rapporter är det idag om deprimerade människor, psykopater m.m. som har haft problem i bakgrunden som barn? Vädigt många som är riktigt tungt belastade har väl varit med om kraftiga splittringar eller problem som barn? Hur pass stort kommer det här bli i framtiden, så mycket skilsmässor man har redan nu och sen så ska massor med sambos, som vi har idag, skiljas? Kommer det här bara eskalera?
Jag tycker vi har anledning att börja handla.

Kommentarer
Postat av: Dan-Erik

Dom som är smarta diskuterar inte hur kriminalvården ska förbättras i fängelserna utan hur kriminalvården ska förbättras i sandlådorna. Problemet i dagens samhälle: man behandlar symptomen men aldrig orsaken. Har du ont i huvvet för att du stressar ihjäl dig och aldrig slappnar av - ta en treo, hjälper inte det så ta en diklofenak, hjälper inte det så ta en tradolan... När allt man behöver är att sova lite och sluta hetsa. Samma sak när det går snett för folk, då blir dom en fara för samhället, så lås in dom på rättspsyk eller ett fängelse. Ojdå, det blir fler och fler som skadar sig själva och/eller andra genom att skära sig, ta droger och begå brott, bäst vi bygger större fängelser säger politikerna. När allt man behöver är att ta hand om barnen. Det är ett sjukt samhälle vi lever i.

Postat av: Emser

Ja, eller hur?!? Men nu ska jag gå och se hur House räddar liv... :)

2007-01-23 @ 21:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback