Pau universitetsomraudet

Oh lala! som fransmaennen saeger. Haer vid universitetet aer det som en egen liten stad vid staden. Jag har pau myket kort tid sett minst 10 internetcafeer och 4 tidningsfoersaeljare. Haer kommer jag haenga sau mycket foer att lira tennis, traeffa folk, kaeka och lira. Ingenting kostar ju heller. Drygt en krona foer att sitta pau internetcafee i en timma, en krona foer en mugg juice, typ tvau kronor foer ett grillspett med bra koett. Det aer fint

Jaja, gar ju inte att halla pa och skriva au, ae, oe... Blir bara jobbigare att lasa

Det ar anda bra standard pa det som ar billigt har. Det finns sa valdigt manga forsaljare och valdigt mycket ar bra ocksa. Jag menar, i Sverige far jag det jag betalar for. Har kan jag fa helt sjuk fardiglagad mat for typ 10 kronor. Ni tror man blir krasen nar man gar omkring och letar :P Det ar sjalvklart att pruta 20 baht, eller garna mer, nar man ska aka tuk-tuk. 20 baht ar lite drygt 4SEK. Ett riktigt fint, stylat cafee, liksom Kiwi, dit vi ofta gar, tar drygt 10kr for en schysst dricka eller en bit ruggigt fin tarta och till det kommer tradlost internet sa man kan ta en laptop och surfa litegrann. Om det gar bra att inte sitta lika fint och kanske fa lite billigare fika eller mat kostar det bara nagra kronor.
Aldrig förr har man värderat en tjugolapp så pass mycket!

Kommentarer
Postat av: Dan-Erik

Pengar är aldrig annat än pengar. Det är det man får för pengarna som är värt något. Och jag antar väl att du är rikast i familjen Lindberg åtminstone ett tag till om man ser det så. ;-)

Om du inte vill skriva konstiga mess kan du ju alltid kopiera de tre svenska tecknen härifrån (åäö) och klistra in varje gång du ska skriva svenska tecken och ta bort dom två som inte passar in. Meeen, det kanske också är lite jobbigt. :P

Postat av: Inger Forsmark

Hei Olle

Er inne på hjemmesiden din og leser at du har det bra der nede i Thailand. Ser ut som at det ligger til familien Lindberg å reise dit. Skal følge deg litt, i livet der nede. Menigheten min skal huske deg med bønn. Velsignet være du som går i Herrens Navn.
hilsen tante Inger.

2007-02-09 @ 11:17:03
Postat av: Olle

Hei Inger!

Kempegott at höre av dej. Jeg håper at det er bra med er der nede i Trondheim.
Jätteroligt att ni är intresserade av vad som försegår här. Jag ska försöka mer frekvent komma med uppdateringar nu. Har börjat hitta min plats här nu.
Klämm och koseliga vinkningar från norra Thailand.

2007-02-25 @ 17:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback