Hej hej

Nu undrar du kanske varför jag inte skrivit på ett tag... Svaret är:
Lord of the rings Online: Shadows of Angmar

hihihi

det är ett MMORPG. För er som inte vet vad det är kan ni kolla här.
Jag betalar alltså en månadsavgift och så får jag spela hur mycket jag vill på feta servrar med *massor* med andra spelare, och jag vill, tilläggningsvis, spela väldigt mycket :D *stort grin* (googlade bilder med sökfrasen "stort grin")

Nu vet du fortsättningsvis att när jag skriver ":D" så är det en smiley som grinar brett och inte hänger med öppen mun eller skrattar. Ja...

Det är jätteroligt att spela och jag gör det mycket. Jag är juvellerare, så det är mitt yrke för tillfället, om du undrar. Jag tillverkar ädelstenar och smycken och ger bort dessa till personer som vill ha, eller -i vissa fall- säljer. För att göra detta måste jag först loot:a, plocka på mig, en massa ädelstenar, guld och silver som jag vill ha och fixar från noder(eng nodes) och genom att döda monster och grejor som goblins eller banditer.
Min gubbe är en champion, mästare, och han är jätteduktig på att döda orcher och grejor. Häromdagen så dödade jag en stor jätte(typ Goliat) och innan det dödade jag ett stort troll och lite sådär.

En väldigt skön grej i spelet är att de har gjort böljande kullar, blå himlar, vattendrag och kvällsskymningar väldigt snygga och jag uppskattar väldigt mycket att bara knalla runt i snöfall, chatta med brorsan Dan-Erik, som också spelar, eller ha roligt på olika sätt.

Ja, du hör i alla fall att jag gör så mycket mer än att bara döda gubbar och grejor. Det här är faktiskt roligt. Vi är med i en klan, en kin, jag och Danne, och har mycket roligt med denna Iluvatarian Order, som idag hade en specialhändelse, ett arrangemang, för Dannes födelsedag. Vi körde ett race när vi alla sprang så fort som vi kunde från ett ställe, Thorins Hall, uppe i snöiga dvärgland, ner till Duillond hos alverna, bland hober i Fylke till Michel Delving (huvudstaden i Fylke, kan man säga) och sen över till Bree. Där, strax syd om the Prancing Pony, som är med i filmen och böckerna som mötesplatsen för Aragorn och hoberna med Frodo, hade vi som målgång att hoppa i fontänen som ligger där. Vinnare blev Nathellen av åtta möjliga springare (Tvåa Beregor, trea Sacre.) Jag hade en del problem med lagget (fördröjningen i laddningstid) på grund av att min dator inte är lika toptrimmad som de andras kanske, men slutade ändå på en femteplats. Näst sist kom Nisraen och fick därmed Dannes specialpris på 300 silver för "strategisk målgång". Det var roligt :D

----------

Som avslutande kommentar kan jag säga att jag tycker nya iprenreklamen är jätterolig med "Iprens from all over the world". Se den

Kommentarer
Postat av: Dan-E

Jag hade nog översatt champion med kämpe, riddare, svärdfäktare, eller något liknande. Mästare kopplar jag mer till crafting där man blir grand master, och även i svenskan användes i alla fall förr mäster skomakare till exempel. =)

Jag håller på att planera nästa event jag ska dra till med. Tänkte göra en massa frågor, gåtor och uppgifter med belöningar från engångs-recept i crafting (typ polished gondorian halberd o sånt). Säg till om du vill hjälpa till. :)

Postat av: Olle

till :)

Jag tänkte mig tungviktsmästare eller karatemästare, för det var så jag såg min champion. Min champion är inte bara någon som slåss, snurrar runt med svärd och ser allmänt dum ut. Han är en övervinnare som besegrar sina motståndare.
I Robert Jordans böcker(som jag senare skriver här om) så är de högsta slagskämparna kallade svärdsmästare. Förutom de som använder "kraften" då :)

2007-10-12 @ 16:48:23
URL: http://ollelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback