Sub-stantiv

likt en u-båt(eng. "sub", submarine) finns här en underliggande mening. Läs och njut

Fotboll. Installation. Tommy. CD-skiva.
Spel. Nyfikenhet. Manchester United.
Rum. Stol. Säng. Dator!
Dator, dator, dator
spel, spel, spel
Funderingar. Taktik. Manager.
Trelleborgs FF. "Thyllet". Lirare
Glädje
Mörker. Sömn? Vaknatt.
Thyllet. Skada. Sorg.
Pengar... Fattigdom.
Euro cup. Motståndare: Huvudstadslag
Vinst. Glädje

Mittfältare? Spelskapare?
Varianter. Resultat: Fågel, Fisk.
Blåmes, Blåval.
Skador. Förluster.
Nergång. Superettan. Avslut.

Tröst. Glädje. Ljus
Sömn? Nekande Olle
Åtvidabergs IF.
Glädje, glädje! Vinst!
Albatross! Fågel!
Trading, spelarköp. Illamående
Träning? Deltid. Oeffektivitet

Rik. Köp? Nedslag
Fattig. Rik? Fattig. Sanning.
Enköpings SK. "Gussen"?
2-0 ... 2-4
"Gussen"... Idiot
Lag. Besvikelse.
Avslut.
Manchester United? Nästkommande

Yes!

Kommentarer
Postat av: Dan-E

Har aldrig förstått mig på såna där manager-spel. Tacka vet jag hederliga rollspel där man får leva sig in i att vara nån låtsas-hjälte och döda monster. =P

Postat av: Nils Lindberg

Jag gillar inte när jag inte hittar underliggande meningar. Däremot hittade jag två ord som inte var substantiv. Kanske tre.

2007-09-13 @ 17:40:32
URL: http://blogg.starinmind.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback