Dumburken

Har kollat en del på TV i helgen och ikväll vankas det champions league-fotboll. Manchester United vs Barcelona. Världens två bästa lag så det kan bli intressant :)

Höjdpunkten på helgens tv-tittande var lördagkvällens Singalong med programledare Renée Nyberg och lagledare Claes Malmberg och Sussie Eriksson. Claes' lag hade Peter vad-han-nu-heter och Anna "Sahlene" Sahlin. Var Anna som fick mig att bli intresserad för hon brukar vara kvick och kul, men den som dominerade progammet var ju helt klart Renée! Jag blev riktigt imponerad hur roligt de hade det och Claes Malmberg har väl aldrig varit så rolig förut. Unga fröken Sahlin blev frustrerad över den lättstämmiga stämningen i programmet när hon ville tävla. Det är inte lätt när tävlingsinstinkterna härjar och man inte får göra något åt det :D Dogge Doggelito fick i alla fall sin första vinst i en game show på TV, enligt vad han själv säger, så de måste vara nöjda. Sussie fick jobba arslet av sig, om du ursäktar språket :P, för att fixa Grease:n, men det gjorde't! Roligt var "japanen" som sa ungefär: "Nu blir det reklam!"         --Du kan spela med japanen på TV3's Singalong-sida.

Här är en intervju lite rent allmänt om du, liksom jag, är intresserad av mer Renée :D

Ett annat bra program är Glasklart på SVT. Mycket tack vare programledaren! Sen har de ganska mysiga tävlande också. Man skulle nästan kunna kalla dem dumma, men jag tycker inte det. Förra veckan var det en blond tjej som spelade som tappade väldigt mycket pengar på att trycka fort, men jag tyckte det var rätt att satsa hårt och likadant var det en ung kille som var 88:a nu i helgen. Lite roligt när programledaren får hjälpa till "vatten är inte en metall", men ändå... :P

Vi har ett par SM-guld utdelade också, vilka jag hittade i TV-soffan. Mitt ishockeyelitserielag HV71 kammade hem ett mot Linköping och Warberg kammade också hem ett i innebandyfinalen mot AIK. HV71 vann tack vare Johan Åkerman som är en gigant på isen. Sportjournalisterna försökte frenetiskt fråga ut både spelare och experter varför HV gör 5(!) snabba mål i andraperioden, varav tre i numerärt underläge, i den näst sista finalmatchen. Men man har inget svar på varför hafset plötsligt blev en målkanonad. Jag kanske skriver om det sen, men det beror på ett existensanalytiskt begrepp som heter "flöde". Det flödet startade med Åkermans dominans i power play. Petrasek pekar, mycket riktigt, på Åkerman efter han gjort målet som fick HV att vakna. Tack också till Stefan Liv som hjälpte till att hålla matcher vid liv när Linköping pressade. Warberg vann för man var ett bättre lag än AIK, helt enkelt. Man gjorde vad man behövde för att vinna. En fladdrig Joakim Andersson visade sig vara betydande, bl.a. med ett mål.

Ett populärt alternativ till TV är Youtube så här kommer en video när någon har fått för sig att lägga en låt med Family Force 5 över en Maximum the Hormone-video. MtH är roliga att kolla på, FF5's(inte Final Fantasy) låt är bra och det är lite intressant att de dessutom passar rätt bra ihop, men det är inte så rolig grej annars :P bwahahaha

http://www.tv3.se/singalong
Där är länken till... ja... du-vet-vad... och så slänger jag in att Peter, artistpartner till Sahlene, var väldigt duktig på agerandet i den del av programmet där de ska vara en kändis som sjunger en annan kändis låt. Dogge fick Chewbacca bl.a... -_- Var allmänt inte så bra material i programmet utan det som uppehöll var deltagarna. Fast det har jag inte så mycket emot om det nu är så bra deltagare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback