Ont i nacken...

... Har headbangat så mycket :P Men det är inte så farligt ändå, man får ju försöka ha lite teknik så det inte går så hårt åt när man står i flera timmar och skakar. Roligt hade jag i alla fall!
Var på musikfest tjugofyra här i Bergsviken utanför Pite :) Ett riktigt bra arrangemang även om man skulle kunna ha önskat mer av publiken och sådär.
http://www.tjugofyra.com


Jag var där från efter 24 någon gång till och med 6 på morgonen någon annan gång. Tänkte först gå och lyssna på lite jazzband/softband och grejor mitt på dagen, men jag var för slö och det var inte nog attraktivt :P
Men snart jag hade kommit dit så klöste det igång rejält med
Sebaot . De påminde nog om gamla, klassiska svenska rockgruppen Jerusalem men det var allmänt rolig och inspirerad musik. Det var min favoritpunkt på kvällen :)


Senare, efter ett par andra band(programordningen på sajten är en bit ifrån verkligheten), så klev Night Sky från Sorsele upp. Det var en rolig spelning. Vi var ett ganska rejält gäng längst framme framför scenen och hoppade och shake:ade loss. Deras repertoar utstrålade "Vi tycker om att ge bra live och ha roligt när vi spelar tillsammans". Mycket riktigt, när jag pratade med bassisten efteråt så pratade han om vad som var roligt att spela och referrerade till deras fjärdenummer och extranummer Jimi Hendrix - Fire. Julia tyckte att de var bäst och det var helt enkelt en mycket rivig spelning. Jag frågar bassisten "Känner du Emil Hägglund och Henrik Sjöberg?". "Aa, Henrik känner jag och Emil litegrann," svarar han.

Jag vet, jag älskar att säga namn så ingen vet till 100% säkert vad som står egentligen :P


Det tredje nämnvärda var Chained. Här är en länk i deras kedja: http://www.chainedmetal.com/ *fniss*
Det är garanterat inge frigolit eller plast i de där kedjorna, kan jag klart konstatera. Här var det pur metal med mycket ös. Night Sky, några andra och jag stod hängivet framme och headbangade där runt fem på morgonen. Två av låtarna de körde finns samplade på sajten jag nämnde ovan, andra i deras repertoar var, om jag inte missuppfattade namnen, Conquerors, Bound to glory. Tungt, häftigt och bra. Lyxigt för alla lyssnare som vill ha så tungt som möjligt utan hardcore, screamo, black metal osv osv...

Efter att ha avslutat med en jazzlåt under schemapunkten "Softa med Jesus" var det dags att dra hem där jag tillsammans med solrosfrön och en kopp varm nyponsoppa till frukost/kvällsmat hade japanska Mass of the fermenting dregs och sen Underoath på sinnet innan jag somnade. Två låtar som allmänt fastnade med mig hela dagen igår, mina "mind hits", var Fireflight - Liar och Underoath - The Impact of Reason


och när jag ändå passar på och skriver om musik så vill jag passa på att länka en video med Family Force 5 som jag tyckte var cool
Det är en inledande artikel och sen längre ner kommer en grå boxtabell där du får välja spelare och hög kvalité. Nej, du får inte välja låg kvalité :P
http://www.contactmusic.com/new/home.nsf/webpages/familyforce5x14x03x06

Älskar trummisens headbang i början av videon och freeze:en som avslutar den :D

alternativ videokälla: youtube

Piteå-tidningen om 24:
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/ARTIKEL.ASPX?ArticleId=3618411
(recensenten gick nog långt före 00, så han missade det bästa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback