Happenings

Under tiden jag inte skrivit har det varit att träffa en stor gospelkör från Tromsö, Norge, Gospelcompagniet. Jag hjälpte min mamma i köket när kören togs emot här i Pite. De uppskattade min kladdkaka som jag hade gjort i långpanna och vi fick allmänt varma applåder i köket, sen på kvällen återgäldade vi den uppskattningen när de höll en mycket fin konsert. Här är PT-recensentens artikel: Piteå-Tidningen

Sen var vi upp på Jokkmokks marknad nu i helgen och kollade på same-påhitt och lite olika grejor. Tjejerna som var på besök i Pite från 86 mil söderut, storstaden Stockholm, var överförtjusta att få se renar, samer och åka spark. Nästa gång kanske det blir norrsken också :) Det var en rätt trevlig biltur tyckte jag, man hann se mycket snö och fina vyer, även om jag körde hela vägen och måste ha koll ordentligt på vägen när det var dåligt före och så är det renvarning ^^

Andra som tycker om att besöka Piteå är några vänner till mig http://www.julialinnea.com/
I deras nyheter där på förstasidan nämns Piteå, en "I love Norrland"-pin m.m. Piteå förlåter dem för att skriva arnmark istället för Arnemark ;D

Besök Piteå du också!

Kommentarer
Postat av: Nils

No place like that home.

2008-02-14 @ 15:40:03
Postat av: Emser

Du är utmanad. Se min blogg:
http://emmalena.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback