Sött och salt

ICA har en blandgodispåse som i princip är en kopia av Malaco Leaf's Gott & Blandat. När jag då ville skriva ett blandat inlägg känns det alltför uppenbart att ha "gott och blandat" eller whatever som rubrik, så då blev det ica-varianten istället ^^

Såg en bra film ikväll... I Am Legend med Will Smith. Ruggigt hur mycket jag kände igen mig för en vampyrfilm :P Will-gubben har haft bra filmer på sistone. Min favorit med honom är Hitch.

Såg, tidigare idag, en bra tennis-match i franska öppna, som är i full gång, mellan Ljubicic och Monfils. Monfils har tydligen vart grym junior och nu försöker han hitta sin plats tillsammans med proffsen. Ljubicic hade underbart spel i andra set, som han vann med 6-4, och jag satt och hoppades på att han kunde gå långt men i längden var fransmannen med hemmaplan, Monfils, starkare. I alla fall för den här turneringen :) Det var lite lustigt efternamn... Har för mig att "mon fils" betyder "min pojk", men... Han var bra på att spela en dryg match där han spelade säkert och väntade på tillfällen, misstag och övertag. I gem-pauserna syntes han sitta och äta lite banan och dricka sportdryck, vilket jag tror är en bra idé, för att hålla musklerna med glukos, i tennis, som är en ganska dryg sport. Bra kvalité på tennisen i vilket fall. Kanske blir att se finalen sen också, men det är ett tag kvar. French Open är ju en av världens största turneringar, en så kallad "Grand Slam"

Har hittat ett nytt, bra godis som jag tycker mycket om. Har bara ätit det i lösvikt än så länge, och bara när brorsan har köpt det, så jag har inte koll på det exakta namnet just nu. Men det är i alla fall en ganska stor oval grej som påminner om ett större S-märke, för er som är bekanta med dem. Hälften är skummig brun lite svagt kolasmakig medan andra hälften är géléig lakrits och de två går väl ihop och man får redigt med godis med väldigt härlig konsistens i munnen efter att ha tagit en. Välskapt för smask!

Åt bra mat för någon dag sen när vi lite småinveg svensk sommar här i Pite. Grillade färsk fläskfilé ute, relativt sent på kvällen, runt åtta. Satt ute, gjorde vi också, och njöt av fint kött, grillat med en god marinad med vitlök och honung, och till hade vi kall risoni-pasta med gräslök och örter samt sallad. Mums! Roligt när de två stora bröderna kommit upp från Ume :)
 
Grattis till alla nyexaminerade, däribland min brorsa som gått färdigt 5-årig jägmästare samt en stor skara 89:or som går ut gymnasiet.

Musik
Videor från någon japansk site med bandet Abingdon Boys School. Lyriken som syns är inte en naturlig del av videorna, därför det är fel i åtminstone den engelska texten. Jag kan bara vissa japanska tecken, men lyrik är ett jättebra sätt att träna sig. Efter några såna där videor lär man sig rätt snart "no", "ku" m.fl. De vanliga tecknen är ju en stavelse per tecken. Site:n är svårläslig :P men det är ju bara skriva i fältet, eftersom det förmodligen är ett sökfält, och trycka enter. Fast du behöver ju inte navigera eller läsa eftersom jag har länkat till vart stuffset finns! ^_^
Abingdon boys school gör i ovanligt många fall *grym* hårdrock. Jag är faktiskt djupt imponerad och undrar vart de får det ifrån mer än att de är japaner :D

Howling
Nephilim

Annars så kanske jag spelar Warcraft 3. Det är roligt att det finns många banor och variationer och ofta kan man spela en bra bana väldigt många gånger och det gör att man kan utforska och spela. Att utforska är väldigt roligt och det har jag pysslat väldigt mycket senaste året. Vandra över hittintills obevandrade marker =)
Jag spelar DOTA GoodGameClient, där betalda proffs också spelar, och så spelar jag en del mer lättsinniga banor såsom Shopping Maul(Clothes shop med H&M-loggan är ett väldigt bastant lag) på Blizzard's vanliga officiella servrar. Samlar lite XP, experience, erfarenhet, lite här och var och jobbar mot att låsa upp "pro builder" i Shopping maul så jag kan bygga IKEA-butiken, till exempel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback