Lady Jane

Lady Jane Lady Jane Lady Jane
Lady Jane Lady Jane Lady Jane LADY JANE
--Lady Jane


Lady Lady Jane Jane Lady Lady Jane Lady Jane Lady Lady adyL aneJ

Lady friggin' Jane!

Såg precis en *GRYM* film på TV4 film som heter Lady Jane. TV4 film brukar återsända sina filmer så du har fortfarande chans att se den där, skulle jag tro... men annars så: Hyr den!!!


Laaaaaaaady Jaaaaaaaaaane!!!!

Den är från 1986, året då jag är född, och är ett mycket välgjort brittiskt historiskt drama. Sylvass egg, minsann!
Förutom fina hästar, blåsglas från Venedig(jag har varit där), slott och ytterst utmärkta kostymer så innehåller filmen Helena Bonham Carter, som jag alltid tyckt varit fångande- eller hellre: "Captivating"- vilken ni kanske känner igen från filmer som Big Fish eller Charlie and the Chocolate Factory samt
Cary Elwes (ni fick en imdb-länk där också) som jag främst känner sen Men in Tights, men du kanske mer bestämt tänker den där killen från Liar Liar eller Hot Shots 1.

http://www.imdb.com/title/tt0091374/

Laaady Jaaaane!!! :D
notera att det är inte huvudrollinnehavaren med samma namn som filmen som jag skriker om, utan det är filmens namn eftersom det är EN UTOMORDENTLIG FILM!

Inspirerad av en av Beethovens kända operor som jag extra fattat tycke för på sistone så går grannlåten i mitt inre
"LADY JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANE!!!!
LADYYYY JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANE!!!!"

så se den nu!

---
Tillägg 25:e maj:
Operan är förresten Beethovens Final ur Symfoni nr 9, "Körsymfonin". Jag har hittat lite gamla naxosalbum med klassiskt hemma här i Pite ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback