Citat



Det här tillhygget hade en massa roliga citat, ordnade efter popularitet. Var massa skoj läsning... Överraskande bra var t.ex. citat av Mark Twain.

Min favorit just nu:
"Friendship is born at that moment when one person says to another: "What! You too? I thought I was the only one."
C.S. Lewis

Grymt sant :D det förklarar varför jag känner sådana starka vänskapsband till många av de musiker jag lyssnar på, t.ex. och det skulle också få mig att kalla de innefattade mina vänner. Åtminstone de allra flesta på den första sidan jag länkade till.

Har vart sugen på att plocka ihop lite citat, så jag börjar med det här. Men många av mina favoritcitat är från anime :D :D Problemet då är att jag egentligen vill översätta själv och då måste jag sätta mig med japansk-svenskt uppslagsverk, men vi får se vad jag plockar ihop.

Utifall det skulle vara så att du inte orkar sitter och läsa så snör jag in en till godbit:
"To laugh often and much; to win the respect of intelligent people and the affection of children; to earn the appreciation of honest critics and to endure the betrayal of false friends. To appreciate beauty; to find the best in others; to leave the world a bit better whether by a healthy child, a garden patch, or a redeemed social condition; to know that even one life has breathed easier because you have lived. This is to have succeeded."
Ralph Waldo Emerson

SnW

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback