Ett möte med Special


En gång i Thailand bjöd Go[gå] på café. Mina vänner gjorde rätt avancerade Thailändska beställningar och jag som allmänt har svårt med menyer råkade ta citronsaft(naam manao). Menyer är komplicerat för mig för jag vill som ha allt och så måste jag begränsa mig och det brukar bli rätt konfunderat. Mina misstankar växte däremot att något konstigt skett baserat på mina kamraters beteende. Men gjort var gjort och jag fick sitta där som ett frågetecken.

Vissheten kom till mig när den fantastiske Palm smakade på den väldigt goda citronsaften som jag tagit så många gånger förut... "Den är god, but it's not SPECIAL," sa han något beklagande och erbjöd sitt eget höga glas. Det räckte med bara en slurk ur sugröret så träffade massor med special och rikedom mig. Förvisso är citronsaften briljant i sig, men mina behov sträckte sig helt klart mot kraften från sfären Special.

Väl i Sverige har jag försökt utilisera Special mer genom att blanda olika godissmaker och en gång så köpte jag ett visst saftkoncentrat och hällde Sprite ovanpå det. Rätt bra källa till Special, faktiskt... När man hittar bra kombinationer. Passionsfrukt är ett standalone special-element, så den röda Fantan är ett bra tips också.
Om du behöver ännu mer Special, så finns det i andra delar av bloggen :]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback