Lite internetlir tjoho

Skrev ju om MyBrute här i ett inlägg innan... Nu har jag hittat ett par andra små sköna internetlir.

Framför allt så är det ett som jag verkligen vill rekommendera:

Nodiatis

Det kan nog beskrivas som ett RPG, lite i stil med Elder Scrolls: Morrowind och Oblivion kanske... Det finns massor med skills, förmågor, och man kan gotta sig i att glida runt med sin karaktär och jaga kaniner i skogen, lägga råttfällor eller döda ormar med många veka magier som utnyttjas genom användandet av ädelstenar. Eller så kan man logga ut och låta karaktären passivt träna. Jag blandar min spelstil med att spela väldigt aktivt med en magiker så man som konstant måste sitta och klicka och dra ädelstenar eller spela mer passivt då jag aktiverar auto-attack och sen pysslar med lite annat, som att stretcha.
Spelet använder en javaklient och fungerar därför i alla operativsystem.
Det är ett gratis onlinespel och du behöver vara uppkopplad medan du spelar.

Jag uppskattar det framför allt för känslan och grafiken, som jag tycker är jätteschyssta. Riktigt, riktigt trevligt att pyssla med när man lyssnar på musik. Man kan stänga av spelets ljud om man klickar längst ner till höger.
Eftersom det finns en hel del väntsekvenser inbakade så ska man inte vara för stressad när man spelar de, eller så kan man vara väldigt social. Det går lätt åt att använda mellantiden till att hålla uppe några konversationer, då det är lätt att hitta andra spelare att chatta med, eller sitta och läsa och fundera på vad man vill göra av all erfarenhetspoäng man samlar på sig. Det finns så väldigt, väldigt, väldigt mycket att göra...

Man skulle kunna kalla Nodiatis för fullkomnandet av Rogue-liknande spel

Användarvänligt interface och en lagomt schysst tutorial för att hjälpa en att komma igång är båda plus.
Jag kan nämna resourcefulness som ett spelurdragsexempel... De jag stött på hittills är fiske och jakt. De går ut på att du ska vänta(det gäller framför allt jakt) och sen trycka av när tillfället kommer. Det är svårt att beskriva alla möjliga flöden och spelkombinationer som kan dyka upp i det här spelet, men säg till exempel att du vill fiska 200 ggr. Då sitter du och chattar/sitter i telefon/lyssnar på musik eller pysslar samtidigt som du håller ett öga på fiskespöt. Sen så ska du plötsligt drämma till på space inne i spelklienten när tillfället faller. Man kan knappt få mer action! Du vet, du har fiskat 130ggr redan och precis fått en riktigt fin firre, så suget är perfekt uppbyggt och du är riktigt nyfiken på vad nästa fångst ska bli! Och tänk att när du kommit upp i 200ggr så går du nivå upp i fiskandet så då kan du fånga mer, bättre och helt nya grejor


Sen slant det in en drake också som du får hälsa på om du vill. Det är en liten tamagotchigrej som är rätt simpel, men kliar pokemonnerven lite lagomt så jag slipper hålla på med det också.
Man klickar på bilden för att kika...

Dragonadopters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback