SOS barnbyar


Såg precis en reklambanner från SOS barnbyar. Det börjar med en dramatisk skakande text: "MAMMA?" och sen så fortsätter bannern med att säga att miljontals barn får inget svar och att man ska ge dem ett svar, blablabla, och så är det den obligatoriska bilden på ett "stackars afrikanska barn"

Helt värdelöst... Den organisationen får av mig en MAJOR DISS

Huvudpoängen i varför jag måste dissa dem så hårt är för att ett barn behöver en pappa. Barn klarar sig utmärkt utan mamma, men pappa är vad man måste tillfoga. Ett barn utan pappa = barn utan familj /=(inte är lika med) ett barn.
Det är en pappa som behöver en mamma, inte ett barn. Alltså säger den reklamen att det är miljontals skumma pappor i afrika, som de kallar "barn", som behöver din hjälp... Idiotiskt. Rätt elakt också. eftersom mamma-driften i en kvinna är stark, så kan man bli kraftigt missledd.


Jaja, jag antar att jag måste supplementera en riktig hjälporganisation som faktiskt tar hand om barn på ett bra sätt.

Iris Ministries(bild därifrån):
http://www.irismin.com


Kommentarer
Postat av: Olle

haha, briljant.. Hade precis den reklambannern rätt under mitt inlägg :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback