angående tweets


Jag tycker Twitter är dåligt och skulle inte alls ha något emot att alla bara slutade med det. Tvärtom skulle jag ivra för det.

Twitter är en sån tom plats med tomma ord och väldigt lite energi. Språk är baserat på syfte och energi. Ditt syfte gör att du skapar med dina ord och din energi uttrycker du med ditt språk.

Jag gillar offensivt språk som uttrycker energi tydligt, så man förstår. Det språket vill jag helst veta av och ha runt omkring mig.
Jag är framför allt väldigt syftesinriktad när jag talar och skriver eftersom jag vill skapa, etablera och stadga. Vanligen: Skapa en atmosfär (en av de fyra sfärerna), etablera en verklighet och stadga en person. På det viset kan man ha en bra upplevelse.

Här är det viktigt att se skillnaden och välja det bättre alternativet. Inte döda, tomma vanor utan ett levande beteende där man talar rhema - ord som är drivna!

Kommentarer
Postat av: Dan-Erik

SMHI har en bra twitter. Det finns dom som använder twitter på bra sätt, men dom flesta är dåliga. Jag lyssnar på typ 3-4 olika kanaler, som bara skickar viktiga tweets.

2010-04-15 @ 23:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback