Hemgjort godis


till påsk och jul blir det så väldigt populärt med hemgjort godis. Jag tycker att det är rätt dåligt. Bästa hemgjorda godiset är hemgjorda kombinationer, inte nödvändigtvis massa bak och stök.

Lite simpel hemkokt kola med en god vaniljglass och kanske ett par droppar sprit är ju helt överlägset små doppade whateverbitar och snittar som bara är oraffinerade sockerbomber. Spelar ingen roll hur mycket du garnerar och bråkar så blir det fortfarande inte gott! Kakaopulver smakar pulver och du har ingen koll på vad du håller på med. Bra choklad är avancerat och bör lämnas till mästare.

Jag åt en gång fina(på riktigt) mästarpraliner av mörk choklad tillsammans med jordgubbar och det var så gott så att jag rodnade och mådde alldeles mys. Ditt bajsstök kommer aldrig komma i närheten av det, så det är lika bra att ge upp och hitta på något vettigare.

Leilas bak och fåniga annonser i ICA-tidningen och whatnot else! kan djävulen ta, jag vill inte ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback