Namn


Jag funderar på att ge min själ namnet Akagi. Det betyder röd intimitet och är namnet på huvudpersonen i en anime-serie som jag plöjde idag. 26 episoder, ca 10 timmar då jag såg intro- och outro-musikvideorna rätt många gånger. Det passar dessutom utmärkt ihop med Atsuki, min kvinnliga karaktär, som också har högst level, ifrån Dungeon Siege II ;D

Väldigt bra anime... De spelar japansk Mahjong i Yakuza:n, den japanska maffian. Jag har framför allt spelat simpel amerikansk-kinesisk mahjong i form av datorspel och jag får nog ta och erkänna att det regelsettet dels var väldigt tamt och sedan att mahjong är en live-sport. Go och liknande som Pente är mer anpassade för internetspel. Den fantastiska mahjong som man blir alldeles kär i - inkluderad i Akagi, serien- är en gambling sport som handlar extremt mycket om dominans. Sport i allmänhet är mycket domination men japansk mahjong verkar särskilt anpassad därefter. Spelet är alldeles fyllt med deklarationer och domäner. Den västerländska mahjong jag stött på är väldigt feminin, vissa regelset kör till exempel med helt slumpmässiga blommor med massor poängpotential.

Kommentarer
Postat av: JosephineRibbholm

SV: tack så mycket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback