Norges herligste


Varför knipsar kanal 5 alla de härligaste programmen? Inatt såg jag Norges herligeste som är om två bröder som åker ut till olika ställen i Norge och träffar riktigt såna sköna original. Galet bra.

Jag har alltså tidigare nämnt både So You Think You Can Dance och Last Man Standing... nu sällar sig ett norskt program till eliten :]

Bäst inatt var den inkluderade rälsfantasten. Han går ute i skogen och kartlägger vart man skulle kunna lägga möjlig räls - det finns en bana som är byggd på hans nertecknade modell! Detta är en hobby och är lite som Fantasy Football fast han tecknar ner räls och målar ut det på lååååånga pappersark i skala 1:50. Förutom det, så samlar han på damjackor - helst puffiga dunjackor! Han har typ 450 stycken :D annars i det typ vindsförrådet eller vad det var så hade han ett flertal rullar med ca ett par hundratal mil med uppritad räls. Ofta i flera rader och med rälsstopp för övergång till buss. haha!

Bröderna blev så glada av hela stämningen, så en av dem slog en spontan sorts sidokullerbytta och de kunde inte låta bli att fångas upp av den goa miljön. Jag kände det också, en sån skön dag - promenerandes i naturen.
Efteråt sa kullerbyttekillen i bilen "Jag önskar alla var som han"




Det är nu man älskar youtube :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback